6 weken later

29 juli 2018 - Sydney, Australië

Ruim 6 weken sinds mijn vorige blog, wat gaat de tijd snel!

In de afgelopen weken hebben we een hondenopvang voor Chef gevonden, heeft Wouter bijna 3 weken in het buitenland verbleven (Nieuw Zeeland, Amerika en Nederland) en heb ik een aantal activiteiten ondernomen met nieuwe vriendinnen.

Een aantal weken geleden zijn Wouter en ik naar het noorden van Sydney gereden om verschillende hondenpensions te bezoeken. We kwamen er al snel achter dat één pension duidelijk onze voorkeur had en hebben dan ook meteen geboekt voor een weekend in augustus.

Chef doet het hier ontzettend goed, hij lijkt geen last te hebben van de verhuizing al heb ik soms het idee dat hij de mensen uit NL mist. Hij kan buiten ineens heel vrolijk op iemand af rennen omdat hij denkt diegene te herkennen om vervolgens weer teleurgesteld mijn richting op te lopen. Ik kan dan ook niet wachten op zijn reactie als hij mijn ouders over een paar dagen ziet!

Vandaag heb ik Chef door de ‘honden wasstraat’ gehaald. Bij de dierenwinkel zit een ruimte waar je tegen betaling je hond kan wassen en drogen. Dit was voor Chef de eerste keer en met veel koekjes als beloning liet hij het over zich heen komen. Gelukkig had ik mijn oude kleren aan want het uitschudden is moeilijk te voorkomen…

Voor mijn verjaardag had ik van mijn ouders een abonnement gekregen op de ‘Delicious’, een kooktijdschrift. Ik heb de afgelopen weken dan ook redelijk wat uren in de keuken besteed en gelukkig regelmatig met succes (zie compilatie tussen de foto’s).

Wouter is bijna 3 weken achter elkaar op business trip geweest. Eerst vloog hij voor een aantal dagen naar Nieuw-Zeeland, was vervolgens 1 dag thuis en ging daarna voor een week naar Amerika en toen door naar Nederland. Ik ben regelmatig een aantal dagen of een week alleen geweest maar tegen deze 3 weken zag ik een beetje op. Ik had van tevoren geprobeerd mijn agenda een beetje te vullen en achteraf viel het ‘alleen zijn’ eigenlijk wel mee. Daarnaast heb ik de laatste verhuisdozen kunnen uitruimen en heb ik weer wat ‘nieuwe’ plekken ontdekt. Ook heb ik redelijk wat uren in de Crossfitbox gehangen en ben ik met een hele groep crossfitters hamburgers wezen eten.

Ik heb begin mei Annelotte leren kennen, zij is au pair in een wijk naast ons (Balmain). Ik zie haar ongeveer 1x per week en toen Wouter weg was heeft ze hier een weekendje verbleven. Ze is gek op Chef (en hij op haar) en doet lekker haar eigen ding dus ze is makkelijk om in huis te hebben:).

Afgelopen vrijdag waren Wouter en ik 5 jaar samen. Dat hebben we gevierd met een heerlijk diner bij een restaurant op het water (the Boathouse on Blackwattle Bay). We realiseerde ons dat we al weer ruim een half jaar in Sydney zijn, time flies when you’re having fun..

1. Ed:
    30 juli 2018
    Leuk om te zien hoe het vergaat bij jullie. En ... nog gefeliciteerd want jouw verjaardag was ons onbekend. Ook leuk voor ons was het om Wouter weer hier in de OP te zien. Ff bijgekletst en m een adviesje meegegeven om een ietsje meer rust te nemen (werk is leuk maar ...). En ik zie Lyn dat jij het ook naar je zin hebt. Heel veel lieve groetjes vanuit de OP
  2. Jacques en Karin:
    31 juli 2018
    Hey Lynn, weer een super leuk verslag om te lezen en "up to date" te zijn met jullie belevenissen. Wij zijn trots op wat jullie in zo'n korte tijd allemaal al bereikt hebben en daar een heerlijk bestaan aan het opbouwen zijn. TOP!! Leuke foto's vooral al die van Chef in de "wasstraat". Geniet ze nu lekker met pap en mam. Dikke kus van ons