Bliksem bezoek NL

22 april 2018 - Sydney, Australië

Deel 1:

26 maart vloog ik geheel volgens planning naar NL omdat ik gevraagd was om een ruime week op Ruben en Daniël te passen (ouders gingen voor werk naar Sri Lanka). Op Schiphol stonden mijn ouders en Chef mij op te wachten en dat was een heel fijn weerzien! Chef was door dolle heen maar ook bijzonder om te merken hoe snel hij weer gewend was aan mijn aanwezigheid want de volgende ochtend kwam hij z’n bench al niet meer voor me uit.. Dinsdag ochtend ben ik meteen een bakkie gaan halen bij opa Nol en daarna ben ik door gelopen naar de woonboot waar Von en Corien waren. Woensdag heb ik geluncht met oma Lida en m’n moeder bij van Maanen op de Binnenweg. Ik moest die dag ook een aantal papieren voorbereiden voor Chef zijn vertrek naar Australië. Vrijdag ochtend 30 maart ben ik van ’s ochtends 8.30 uur tot ’s avonds 17.30 uur bezig geweest met het rondmaken van al Chef zijn papierwerk (op-en-neertje Utrecht ivm legalisatie van zijn documenten). Die avond ben ik met het gezin uiteten geweest bij Frenchie in Haarlem (aanrader!!). Zaterdag heb ik geluncht met vriendinnetjes en heb ik voorbereidingen getroffen voor eerste paasdag.

Op tweede paasdag was het tijd om richting de familie Sold te gaan. Ruben en Daniël zagen het wel zitten dat ik een ruime week kwam ‘logeren’. We zijn die dag met z’n drieën gaan zwemmen bij Groenendaal en hebben daarna een Hollandse stamppot naar binnen gewerkt. Dinsdag heb ik de mannen naar school gebracht waarna ik boodschappen heb gedaan en vervolgens alle maaltijden voor de hele week heb voorbereid. Ruben en Daniel hadden elke dag een sportieve activiteit aan het eind van de middag dus de spinazie stamppot, nasi, spaghetti bolognese stonden elke keer bij thuiskomst klaar om opgegeten te worden.

De week met de mannen ging razend snel voorbij en ik heb van elk moment genoten; de slaapkamerdeur die ’s ochtends vroeg zachtjes werd geopend, langs het veld staan kijkend naar Ruben met Daniel op m’n nek, sportieve prestaties zien worden behaald (Ruben een band bij Kung Fu, Daniel die tijdens zwemles door het gat onderwater zwom en zonder zijwieltjes kan fietsen), samen op de bank een filmpje kijken onder het genot van een bak Ben&Jerry ijs en het voorlezen voor ze naar bed gaan.. het was een heerlijke week.

Dus Haran en Deborah, als jullie er ooit nog eens tussen uit willen..

Woensdag 11 april was het voor mij tijd om terug te vliegen naar Sydney, Chef is woensdag 5 april via Hong Kong naar Melbourne gevlogen. De vlucht is goed gegaan en Chef zit momenteel in het quarantaine station in Melbourne. Op dit moment (vrijdag 13 april) rijden we naar Melbourne omdat Chef komende maandag mag worden opgehaald. We kunnen niet wachten!

Deel 2:

Vandaag alweer 22 april. Chef is sinds afgelopen maandag bij ons en lijkt zich al thuis te voelen in Sydney. We hebben aardig wat in de buurt gelopen (en hij ook gezwommen) en alleen thuis blijven lijkt geen probleem voor hem. Vandaag zijn we de hele dag druk bezig geweest met verhuizen, ja echt… Het huis in Rozelle was helaas niet helemaal naar ons zin. Op het inspectie rapport hadden we aangegeven wat er allemaal gerepareerd moest worden maar na ruim 7 weken we zaten nog steeds met lekkage in de buitenkeuken, een lekkende badkraan, een defecte wijnkoelkast etc. dus hebben we het besluit genomen om het huurcontract te breken. Wij verblijven nu (thank god) in het huis van Willem Mees (broer Wouter) en Mieke. Zij zijn 2,5 week op vakantie en wij mogen zolang in hun huis verblijven. Dit geeft ons de tijd om de huizenjacht weer op de starten. Nu we beter weten wat onze woonwensen in deze grote stad zijn ga ik er vanuit dat onze volgende keuze een betere is. De drukte op Wouters werk gaat onverminderd door dus het word allemaal nog een uitdaging maar we hebben bericht gekregen dat onze spullen zijn gearriveerd in de haven van Sydney dus het zou zomaar allemaal eens snel kunnen gaan.. to be continued.

1. Marisha:
    22 april 2018
    Het was fijn je even te zien lieverd! ❤️
    Wat mooi dat chef zich helemaal thuis voelt! Leuk die foto’s!
    Ik hoop dat jullie snel jullie droomhuis vinden! Heel veel succes! 😘🍀
  2. Deborah:
    22 april 2018
    Super dat je er was :-) Fijn dat Chef goed is aangekomen en hopelijk vinden jullie snel een huis! Veel liefs van de Sold family
  3. Prizillia:
    23 april 2018
    Een en al lliefde we waren zo blij dat we je alsnof last minute hebben kunnen zien. ❤ Miss you!