Home sweet home

14 mei 2018 - Sydney, Australië

Yes guys, het is ons gelukt!

Doordat we beter wisten wat onze woonwensen waren konden we gericht op zoek gaan naar een appartement en gelukkig kwam er snel iets op ons pad. Vorige week donderdag (3 mei) hebben we het huurcontract getekend voor ons appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers en 2 balkons aan een park. Een paar dagen later werden onze spullen vanuit Nederland bezorgd en toen bleek ook nog eens dat alles is het appartement past, opluchting! Dus op dit moment zit ik op onze eigen bank met Chef aan m’n voeten uitkijkend naar de bomen en rotsen, wat een heerlijk gevoel geeft dat! Wouter is gisterochtend vertrokken naar the United States dus ik ben komende week alleen maar dat betekend dat ik op m’n gemak het huis kan klaarmaken voor Bo haar aankomst komende zaterdag, (19 mei) zin in!

Zoals je begrijpt stonden de afgelopen weken in het teken van het zoeken van het appartement, schoonmaken en unboxen. Daarnaast heb ik meerdere keren met Chef geoefend om op een terrasje te zitten (terwijl hij rustig naast me blijft liggen) en heb ik geleerd om in de auto te rijden want ik moet natuurlijk wel Bo van de airport op kunnen halen:)

In Sydney wordt het herfst en dat is te merken aan het weer, de temperatuur is aan het zakken en het is bewolkt en winderig. Alle locals lopen al rond in winterjassen en op Uggs en klagen steen en been over het weer. De temperatuur ligt overdag rond de 16 graden maar daarbij aangegeven dat de gevoelstemperatuur rond de 6 graden ligt. Ik ben benieuwd hoe de winters hier zijn.

Nu we ons eigen plekje hebben begint Australië meer te voelen als een thuis in plaats van een lange vakantie. Ook kom ik af en toe mensen tegen op straat die ik ken en heb ik van de week voor het eerst met een Nederlandse au pair koffie gedronken. Komende week ga ik met iemand van Crossfit samen de honden uitlaten, ik denk dat ik met haar een klik heb. Het lijkt er op dat er langzaamaan een sociaal leven begint te ontstaan. Maar straks eerst met Bo Sydney verder verkennen!

1. Prizillia:
    Gefeliciteerd met jullie huis! ❤️
    Veel plezier met Bo! 😘 Xxx
  3. J terwel:
    16 mei 2018
    Dag Lynn en Wouter, erg leuk om jullie ervaringen te lezen! Jullie ruimte ziet er goed uit zeg! En nu echt settelen! Goeie tijd verder en hartelijke groeten uit de Oude Posthuisstraat van Jan en Lida
  4. Caroline van Blokland:
    16 mei 2018
    Hoi Lynn en Wouter. Joh, wat een leuk app. Hebben jullie gevonden. 2badkamers 2 balkons, wat een luxe. Geniet ervan😊 groetjes van William en Caroline