Eerste paar dagen in Sydney (CBD)

13 februari 2018 - Sydney, Australië

Zooo daar zijn we dan! Na een reis van meer dan 24 uur zijn we op de avond van donderdag 8 februari aangekomen in ons appartement in het Central Business District (CBD) van Sydney. De reis ging erg voorspoedig en het business class reizen met het vliegtuig was een feestje. Tijdens de tussenstop in Dubai konden we genieten van een enorme business lounge met diverse buffetten (zeer belangrijk zoals jullie begrijpen), douches en relax mogelijkheden en in het vliegtuig richting Sydney hebben we goed kunnen slapen. Op het vliegveld werden we opgehaald door een taxi bus met aanhanger, we hadden veel spullen bij ons maar zo veel...

Voor mij was dit de eerste kennismaking met Sydney. Helaas was het bij aankomst al donker en kon ik niet heel veel van de stad zien. Eenmaal aangekomen in het appartement kwam er een heimwee knoop in mijn buik, alle nieuwe indrukken, de vermoeidheid en de enorme afstand met Nederland vielen mij toch zwaarder dan verwacht. Toen ik tegen Wouter aankroop in bed verdween dit gevoel gelukkig snel. Na een nacht waarin we beiden niet hadden geslapen moest Wouter om 5.30 uur alweer richting het vliegveld om naar Melbourne te vliegen. Dit betekende dat ik mijn eerste dag in Sydney 'alleen' zou spenderen. Gelukkig kreeg ik al snel een bericht van Mieke (vrouw van Willem Mees) of we samen ergens zouden lunchen. We zijn op de ferry gestapt van Barangaroo naar Circular Quay waar we vervolgens hebben geluncht in het Museum of Contemporary Art (zicht op de Sydney Harbour Bridge en Opera House). Mieke was een zeer goede tour-guide en ze heeft me veel verteld over de geschiedenis van Sydney en de verschillende wijken. 's Avonds hebben Wouter en ik gegeten in Darling Harbour bij love.fish, gelukkig zaten we net op tijd want het kwam een minuut later met bakken uit de lucht!

Zaterdag zijn we te voet CDB gaan verkennen. Als echte locals hebben we een koffietje gehaald op straat en zijn we gaan lopen richting de Queen Victoria Building, Sydney Tower, Royal Botanic Gardens en natuurlijk Sydney's Opera House. Zeer indrukwekkend allemaal, de hoogte en drukte van de gebouwen in het centrum versus de rust in de Botanic Gardens is bizar. Aan het eind van de dag waren we uitgenodigd om bij Willem Mees en Mieke te komen bbqen in het park voor hun appartement. Samen met nog een Nederlands stel (met hond!) en een Australische vriendin van Mieke hebben we genoten van onze eerste Aussie bbq. Aansluitend hebben we een spel gespeeld (ja, zelfs ik deed mee...).

Zondag zijn we (weer met een koffie in de hand) naar verschillende wijken gelopen om te oriënteren waar we eventueel zouden willen wonen. We hebben Darlinghurst, Surry Hills en Paddington gezien. Ook hebben we gelopen door Centennial park waar we straks Chef uit kunnen laten.

Het begin van Wouters eerste werkweek begon met een afspraak met de makelaar, een bank rekening openen en het bekijken van verschillende kantoren in Barangaroo. Zoals jullie kunnen lezen, we vermaken ons prima!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacques en Karin:
    13 februari 2018
    Wat ontzettend leuk om hier aan het ontbijt te zitten en jullie eerste reisverhaal te lezen. Heel veel komt ons bekend voor en dat maakt het nog leuker. Het begin zal even wennen zijn, maar het lijkt erop, dat jullie het goed aanpakken en van alles een "feestje" maken. Succes met de "Woonplek-jacht". Dikke kus, Jacques en Karin
  2. Marisha:
    13 februari 2018
    Wat leuk om dit te lezen 💕
    Succes met het vinden van een huisje! Heel veel plezier daar! Veel liefs xx😘 Marisha en Jelle
  3. Trudy:
    14 februari 2018
    Leuk jongens, zo'n reisblog! Kunnen we aan alle kanten maximaal meegenieten! Wat een prachtplek dat park ook voor Chef straks.. He'll love it! Als hij maar kan wennen aan dat engels; hij luistert hier heel goed maar eh.. hahaha! (kom niet bij ons klagen hoor!)
    Dikke knuffel van ons alledrie, Hans, Chef en Trui
  4. Steef:
    16 februari 2018
    Wat een mega avontuur! Geniet met elkaar van deze bijzondere ervaring en heel veel plezier daar! Ook liefs van Suus, Boele, Ole!!
  5. Lotte:
    21 februari 2018
    Super leuk Lynn! Hoop dat jullie snel je draai zullen vinden. Het is daar super gaaf daar maar kan mij voorstellen dat het ook even wennen is. Enjoy! Xx Lot, Alex en Luuk
  6. Chitra & Niels:
    24 februari 2018
    Lekker Lynn & Wouter!! Blij dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie de eerste dagen 'overleeft' hebben :) Leuk ook om alle avonturen te kunnen lezen zo! Heel veel succes nog met verhuizen in het nieuwe huisje. Lieve groetjes, uit het koude Nederland! Chitra & Niels