Huizenjacht..

22 februari 2018

Week 2 is alweer voorbij, en we hebben weer ontzettend veel gezien en gedaan. De afgelopen week stond vooral in het teken van onze huizenjacht. Gelukkig doen wij dit niet alleen en heeft real estate agent Louise ons meerdere dagen mee op pad genomen om verschillende wijken en huizen te bekijken. We kwamen er al snel achter dat Chef onze keuze enorm beperkt. Een huis met buitenruimte is een must en in veel huizen zijn 'no pets allowed'. Zoals het altijd in sprookjes gaat zagen we zaterdag een huis waarvan we meteen wisten dat we het wilde hebben. In Australië meld je je online aan voor een huis waarna de huiseigenaar bepaald wie hij het liefst in zijn huis wil hebben. Tijdens de 10 minuten dat wij in het huis waren, waren er vier andere stellen dus (mede door Chef) hadden wij onze kans niet heel groot ingeschat...We kregen echter maandag het verlossende telefoontje dat wij uitgekozen waren als 'favo' huurders. Inmiddels is de deposit betaald en kunnen we 1 maart het huurcontract tekenen waarna we de sleutels krijgen.

Verder hebben we afgelopen week weer door verschillende wijken gelopen (Balmain, Rozelle, Lilyfield, Manly, Glebe) en hebben we gezeild met Willem Mees langs de Sydney Harbour Bridge. Wat een heerlijke ervaring was dat, het zonnetje hoog aan de hemel en flinke wind op het water waardoor we alleen op het fok hebben gezeild.

We hebben nog een aantal toeristen trekpleisters bezocht zoals de Fish Market en Paddy's Market. Een ander hoogte punt deze week was Wouters nieuwe kantoor, letterlijk een hoogte punt want hij werkt sinds maandag in Barangaroo in tower 3 op de 25ste verdieping (of course met uitzicht op Darling Harbour).

Bijna elke avond lopen we na het eten een rondje door het centrum, we moeten natuurlijk wel alle ijssalons hier testen. Er liggen meerdere parken rond het hotel maar vooral Darling Harbour is erg mooi als het buiten donker is. De rooftop bar van het Hyatt hotel is zichtbaar vanuit de haven en we willen daar graag binnenkort een drankje gaan drinken.

Komende week staat in het teken van 'settelen'. Morgen gaan we de auto ophalen (eerst een tripje van een uur met de trein) en de dagen erna zullen we ons bezig gaan houden met de verhuizing. Nu al zin in!

1. Frank:
    22 februari 2018
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! leuk verslag!
  2. Prizillia:
    Heerlijk verhaal lief!
  3. Trudy:
    22 februari 2018
    Okay, we hadden deze zomer willen komen, maar nu na deze foto's zien wij er vanaf. Jullie sterkte, kusje mam :))
  4. Ed:
    22 februari 2018
    Lijkt me idd een geweldige ervaring
  5. Marisha:
    23 februari 2018
    Wat leuk om te lezen! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! 🎉😘
    Xxxx