Happy new home!

11 maart 2018 - Sydney, Australië

Er was even een kleine blog stilte en de reden daarvoor... we zijn verhuisd van het hotel naar ons huis!

Donderdag 1 maart hebben we getekend voor het huurhuis. We kregen de sleutel meteen mee en zodra we in het huis aankwamen bleek dat de aangeschafte schoonmaak spullen meteen ingezet konden worden. Wouter had een meeting in CBD (het centrum) en ik heb me een aantal uren in het zweet gewerkt om de boel iets schoner te krijgen. Opvallend was dat we nog geen uur in het huis waren en de buurman (Olly) al op de stoep stond, hij vertelde dat ons stukje van de straat alleen maar uit Europeanen bestaat (Engelsen, Italianen, Belgen..). Weer een aantal uur later stond hij op de stoep met een tas gereedschap 'konden we vast wel gebruiken bij het verhuizen'. Iedereen hier is zo ontzettend hartelijk en attent, heel bijzonder om te ervaren. Het lijkt wel alsof we op de Oude Posthuisstraat in Sydney zijn beland and we love it!

De dagen erna hebben we heen-en-weer gereden tussen het hotel en het huis om al onze spullen te verhuizen. Ook hebben we een ritje Ikea gedaan om een aantal spullen te kopen waardoor we kunnen kamperen in huis (matras, borden, bestek, pannen, glazen en een buitentafel). We hebben boven een groot dakterras met buitenkeuken waar we straks de 'dubbele' spullen kunnen neerzetten.

Zaterdag 3 maart zijn we langs Willem Mees gereden, hij had aangeboden dat we een aantal dingen van hun konden lenen. Hierdoor zijn we nu ook in het bezit van beddengoed en 2 regisseursstoelen. Dezelfde dag zijn de wasmachine, koelkast en magnetron geleverd (maakt het kamperen wel zo makkelijk) en is het huis voor nu compleet. De container komt waarschijnlijk begin april aan maar zal daarna langs de douane moeten.

Tussen het verhuizen door hebben we veel door de buurt gelopen. We wonen in een wijk genaamd Rozelle, hiernaast (andere kant van een doorgaande weg) ligt Balmain en daar hebben ze erg leuke winkels. Er zijn ontzettend veel koffietentjes, lunchrooms, restaurants en bakkers in de buurt te vinden. Ook hebben we een park bezocht waar we Chef kunnen uitlaten als hij is gearriveerd half april.

In de dagen voor de verhuizing was Wouter op business trip naar Melbourne en heb ik de trein gepakt naar Bondi om vervolgens de costal walk van Bondi beach naar Coogee beach te maken. Wat een prachtige wandeling was dat (zie foto's)! Ook had ik een date met Mr. Grey (Fifty Shades Freed, film) en heb ik boodschappen gedaan voor het nieuwe huis.

Afgelopen week was Wouter weer op business trip, dit keer naar Perth en Melbourne. Even wennen voor mij om alleen te zijn in het grote lege huis maar ik heb me prima vermaakt. Zo ben ik voor het eerst naar een Crossfitles geweest bij een box die op 10 minuten lopen is van het huis. Ik voelde me er meteen thuis, iedereen stelde zich voor en stelde mij vragen. Heel fijn om een plek te hebben waar ik contact heb met locals en waar ik een gesprek kan voeren met mensen die dezelfde interesse hebben. Ook ben ik naar CBD (het centrum) gelopen en heb ik een avond op uitnodiging gegeten bij de buren. Inmiddels hebben we beide een fiets en die hebben we vandaag voor een ride door het park en naar het centrum genomen. Even kijken hoe de route naar Wouter’s kantoor is en zien hoe lang het duurt (huis-kantoor).

Even een klein lijstje met opvallendheden van Down Under:

- Aussies bedanken je voor alles en zijn heel open en gastvrij

- Als je een gesprek met iemand hebt gevoerd zeggen ze aan het eind 'nice to meet you'

- Er wordt ontzettend veel koffie gekocht buiten de deur, iedereen loopt met papercups op straat

- Ontbijt, lunch of diner, er wordt enorm veel buiten de deur gegeten

- Uiteten gaan is bijna even duur/goedkoop als zelf boodschappen doen

- In de supermarkt is geen alcohol te koop, hiervoor moet je naar een bottle shop. Sommigen hebben zelfs een drive-thru.

- veel restaurants hebben een BYO-sticker, dit houdt in dat je je eigen drank mee mag nemen en je alleen betaald voor het ‘ontkurken’ van de fles

- bij veel openbare gelegenheden vind je BBQ’s (barbies) waar je gebruik van mag maken

- overal hangen hondenpoepzakjes

- Stekkers hebben een aan- en uitknop, zo handig!

1. Ed:
    11 maart 2018
    Hoi Lyn en Wouter, ziet er fantastisch uit. Gelukkig dat jullie nu een eigen huis hebben want dat geeft heerlijke rust. Hoe gaat het met de buisiness opzet. Loopt dat al een beetje? Wij zitten nu overigens voor een kleine drie weken op Gran Canaria om ff de kou en regen te ontvluchten. Ook is t gezellig met Wouter zijn moeder naast ons, alhoewel we haar niet zoveel zien (zeer ondernemend ... een familietrekje ?? 😂). Jullie heel veel succes. Groet Marja en Ed
  2. Jacques en Karin:
    12 maart 2018
    Ontzettend leuk om weer een update van jullie te lezen. Bondi en Cogee brengen bij ons pracht herinneringen boven, daar ook veel gwandeld. Zitten nu op Cape Town Airport, vliegen zo terug na een prachtige 3 weekse reis door Zuid-Afrika. Liefs van ons